Skip to main content

Lunc

Kratak odlomak iz 5. poglavlja romana Četiri elementa - Majčini darovi o imanju porodice Telus - Lunc.



Zaustavili smo se ispred visoke, kitnjaste kapije koja se lagano otvorila i stric reče, mislim da, treći put danas, „stigli smo“.
Kola su lagano ušla u dugačku hrastovu aleju koja vodi ka belom zamku a meni srce odjednom ubrza a jeza prođe leđima.
„Dobro došla kući,“ reče stric otvarajući masivna bela vrata i začudi me izborom reči.
Ovo nije moja kuća, ovo nikad nije bio moj dom, ali ostavivši zbunjenost po strani, uđoh u prostrani hol koji mi je oduzeo dah, isto kao i prošli put.
Zelenkasti mermerni stubovi drže visoku tavanicu ukrašenu zlatnim štukaturama a na svu tu raskoš, razmetljivo, svetlo baca veliki kristalni luster. Ispod lustera se nalazi okrugli mermerni sto sa veliki cvetnim aranžmanom, ali najupečatljiviji detalj hola je balustrada od kovanog gvožđa. Podseća na razgranatu krošnju drveta, čije korenje je zariveno u mermerni mozaik u dnu stepeništa i „raste“, prateći stepenište uvijeno na desnu stranu, okružujući hol svojim gvozdenim granama i lišćem. Nesumnjivo, delo umetnika.
Ispod grandioznog stepeništa se pojavila mlada devojka svetlo smeđe kose i poželela nam dobrodošlicu. Bez trunke sumnje, sestra bliznakinja momka koji je unosio stričev kofer i moju žutu putnu torbu i stric mi je predstavi kao Adrijanu. Uzela je njegov kratki crni kaput, i moj ruksak a zatim i jaknu.
„Pri svesti je?“ upita stric zabrinuto.
„Da, Majka je trenutno pri svesti.“
„Dođi.“ Odveo me je do radne sobe u kojoj su cela dva zida prekrivena knjigama. Cela prostorija ima miris po drvetu, verovatno zbog drvene oplate i deluje prilično mračno, ali i toplije od predvorja a razlog tome je najverovatnije kamin u kojem pucketa vatra. Ispred kamina su dve velike fotelje a iznad se nalazi slika bele neoklasične građevine, sa trouglastim štitom u sredini koji drže četiri jonska stuba. Slika samog Lunca.


Fotografija: oakalleyplantation.com

Popular posts from this blog

Legenda o Leni - Srebrni vladar

Saputnik

Zašto... Star Wars